Інформація про ЗДО











Закладу дошкільної освіти ясла-садок загального розвитку "Зірочка" Світлодарської міської військово-цивільної адміністрації Бахмутського району Донецької області 

84580, Донецька область, Бахмутський район, селище міського типу Луганське, вулиця Миру, будинок 1 dnz-zirocka@ukr.net 


дата заснування: 01.09.1983

Директор: Долідзе Тетяна Анатоліївна 



На нашому сайті Ви маєте змогу дізнатися:

             - про життя дітей у групах; 

            - про новини дитячого садочку;

            - про наші плани та події, які відбудуться

·        Знайти:

           - інформацію про діяльність дитячого садочка;

           - інформацію про програмове забезпечення освітньо-виховного процесу;

           - поради спеціалістів різних служб;

           - переглянути наш фотоальбом;

           Отримати: 

- відповіді на запитання щодо розвитку і виховання дітей, роботи закладу;

- гарний настрій від перегляду чудових фотографій діточок;

- багаж знань, який необхідний кожним батькам;

   А також залишити свої відгуки, висловити пропозиції щодо покращення роботи закладу в гостьовій книзі.

 

 Наша «Зірочка» - це веселі, добрі, розумні, гомінливі, спритні, чудові діти. Все що ми робимо в нашому дитячому садочку - ми робимо заради наших маленьких мешканців, заради того, щоб кожного дня їм було комфортно і затишно у стінах нашого закладу, щоб вони росли здоровими і щасливими.


Наша «Зірочка» - забезпечує розвивально-виховну зайнятість дітей протягом дня, спрямовану на особистісний розвиток кожної дитини та комплексний підхід до формування здорового способу життя.

 Наша «Зірочка» - це колектив однодумців: працьовитих, креативних, сучасних, 

не байдужих до обраної професії людей !


ДЕВІЗ НАШОГО САДОЧКУ
"Зірочки ми ще маленькі, але будемо зростати.
До країни Знань цікавих будем разом вирушати.
Ми найкращі і сміливі, ми розумні і кмітливі.
Виростаймо в дружбі й мирі.
І на радість всій країні.
Будем людям ми світити,
Щоб не сумно було жити".



ГІМН ЗАКЛАДУ  ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ  “ЗІРОЧКА” 


І. Вранці сонце над Луганським проснеться, 
Збудить швидко всіх маленьких дітлахів. 
Поспішає ця малеча в дитсадочок,
Там завжди луна веселий сміх. 
                ПРИСПІВ: 
Через роки і через століття 
Під крило "Зірочка" збере малят, 
Наш садок завжди відкриє двері 
Для луганських дошкільнят. 

ІІ. Дитсадочок всіх теплом своїм зігріє, 
У колиску сни чарівні принесе. 
Дружно тут живуть дорослі й діти,
Добре слово й ласка в домі цім понад усе. 
                 ПРИСПІВ 
ІІІ. Буде дуже ще в житті вершин багато 
Та садочок не забудеш ти. 
Всіх в дорогу проведе, як мама, 
в дальню путь, в незвідані світи. 
ПРИСПІВ


Доброе 🍃🌞🌿 Утро всем!


Завітайте всі до нас
Будем раді бачить Вас,
Вам сподобається в нас,
Наш садочок - просто клас

Дружній колектив професіоналів



Долідзе Тетяна Анатоліївна

  • освіта: Слов'янський  державний педагогічний університет ;
  • спеціальність: педагогіка та психологія дошкільна;
  • кваліфікаційна категорія: «спеціаліст »;
  • на посаді директора – з 1983 року;
  • стаж педагогічної роботи – 39 років;
  • методична проблема, над якою працює педагог: «Інноваційні технології керівництва ЗДО»
  • педагогічне кредо: «Якщо особистість стане носієм ідеї здоров’я, то і її життя стане плідним, здоровим та довготривалим»
  • день народження – 14 жовтня;
  • хобі: в’язання, кулінарія

розы цвета цикламен

Головіна Тетяна Іванівна

  • освіта: Артемівське педагогічне училище;
  • спеціальність: вихователь дітей дошкільного віку;
  • кваліфікаційна категорія: «спеціаліст»
  • на посаді вихователя – з 1992 року;
  • стаж педагогічної роботи – 26 років;
  • методична проблема, над якою працює педагог: «Нетрадиційні техніки малювання, як засіб розвитку дитячої образотворчої діяльності»;
  • педагогічне кредо: «Щасливе, усміхнене обличчя дитини в садочку – найвища оцінка діяльності вихователя»;
  • день народження – 18 червня;
  • хобі:люблю свій дім, сім’ю, професію, природу.


Розовые завитушки

                                               Кузьменко Вікторія Анатоліївна

  • освіта: Артемівське педагогічне училище;
  • спеціальність:вихователь дітей дошкільного віку  ;
  • кваліфікаційна категорія: «спеціаліст »;
  • на посаді вихователя – з 2014 року;
  • стаж педагогічної роботи – 6 років;
  • методична проблема, над якою працює педагог: «Використання інформаційно – комунікаційних технологій у роботі з дошкільниками»
  • педагогічне кредо: «Розвивати дитину як неповторну індивідуальність, формувати в неї творчий потенціал, прагнення до самостійної пізнавальної діяльності»
  • день народження –28 лютого;
  • хобі: фотографувати; комп’ютерний дизайн, фото- та відеомонтаж


Золотая брошь с бриллиантами



Очкур Наталія Миколаївна

  • освіта: Шахтарське педагогічне училище;
  • спеціальність: вихователь дітей дошкільного віку;
  • кваліфікаційна категорія: «спеціаліст »;
  • на посаді вихователя – з 1991 року; ;
  • стаж педагогічної роботи 29 років;
  • методична проблема, над якою працює педагог: «Роль і місце математичних ігор в розвитку інтелектуальних здібностей дошкільників»;
  • педагогічне кредо: «Дивитися на світ очима дитини, дивуватися, радіти, творити і пізнавати нове разом з нею»;
  • день народження – 17 квітня;
  • хобі: фотографувати

Жемчужная нить


Колесник Тетяна Григорівна

  • освіта: Артемівське педагогічне училище;
  • спеціальність: вихователь дітей дошкільного віку;
  • кваліфікаційна категорія: «спеціаліст»;
  • на посаді вихователя – з 2003 року;
  • стаж педагогічної роботи – 16 років;
  • методична проблема, над якою працює педагог: «Вплив розвиваючих ігор на всебічний розвиток малюка»;
  • педагогічне кредо:

До кожної дитини ключ знайти,
У праці результат хороший мати,
Упевнено і творчо до мети іти,
З любов’ю серце дітям віддавати.

  • день народження – 21 липня;
  • хобі:робити зачіски


картинки с надписями прикольные скачать



ГРАФІК ПРИЙОМУ ГРОМАДЯН

ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ  ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК)»ЗІРОЧКА» ЛУГАНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ БАХМУТСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ ТА ГРАФІК ПРИЙОМУ ГРОМАДЯН НА 2020-2021 РІК

АДРЕСА ДЛЯ ПИСЬМОВИХ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН:

ВУЛ. МИРУ, БУД. 1,  СМТЛУГАНСЬКЕ,

БАХМУТСЬКОГО РАЙОНУ ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ84580

КОД:

36091815

ТЕЛЕФОН ДЛЯ ДОВІДОК ЗА ЗВЕРНЕННЯМИ ГРОМАДЯН:

050-621-25-96

E-MAIL:

DNZ-ZIROCKA@.UKR.NET

 

ОСОБИСТИЙ ПРИЙОМ ГРОМАДЯН

З/П

ПОСАДА КЕРІВНИКА, ЙОГО ЗАСТУПНИКА З ВІДПОВІДНИХ ПИТАНЬ

ПРІЗВИЩЕ, ІМ’Я, ПО БАТЬКОВІ

ДНІ ТА ГОДИНИ ПРИЙОМУ

МІСЦЕ ПРИЙОМУ (АДРЕСА),

КОНТАКТНИЙ

ТЕЛЕФОН

1.

ДИРЕКТОР ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) «ЗІРОЧКА»

ДОЛІДЗЕ

ТЕТЯНА        АНАТОЛІЇВНА

ПОНЕДІЛОК – П’ЯТНИЦЯ

З 8.00 ДО 16.30

СМТ. ЛУГАНСЬКЕ

ВУЛ. МИРУ,1

ТЕЛ 050-621-25-96

2.

СЕСТРА МЕДИЧНА СТАРША

ГУПАЛ НАТАЛЯ АНДРІЇВНА

ЩОП’ЯТНИЦІ

З 8.00 Д

Режим роботи дошкільного закладу

Режим роботи дошкільного закладу - п`ятиденний.

У дошкільному закладі функціонує 3 групи:

раннього віку - «Малятко» 

дошкільного віку – «Чомусики»

                      -   «Розумники»

 Режим роботи- 10,5-годинним робочим днем (7.00-17.30)



Іформаційна картка

№ з/п

Відомості

Показники

1

Повна назва закладу

Заклад дошкільної освіти ясла-садок заклад загального розвитку «Зірочка» Світлодарської міської військово-цивільної адміністрації

2

Адреса, телефон, email

84580 вул. Миру, 1, смт Луганське Бахмутського району Донецької області

e-mail:   dnz-zirocka@ukr.net 

3

Директор

 

Долідзе Тетяна Анатоліївна

4

Державна атестація (дата, результат)

2016

достатній рівень

5

Кількість вихованців

36

6

Кількість груп

2

7

Із них: раннього віку

1

8

Середнього віку

1

9

Старшого віку

1

10

Режим роботи груп:

10,5

11

Мова навчання

українська

12

Всього працівників

18

13

Педагогічний персонал

5

 

середня спеціальна освіта

4

 

вища освіта

1

14

Медичний персонал

1

15

обслуговуючий персонал

10













































Освітня програма закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Зірочка» загального типу

Світлодарської міської ради Бахмутського району Донецької області

на 2020/2021 навчальний рік


  ПОГОДЖЕНО                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО

Педагогічною радою                                                                      Директор ЗДО «Зірочка»

ЗДО «Зірочка»                                                                                Світлодарської міської ради

Світлодарської міської ради                                                            ___________Т.А.Долідзе

від 31 серпня 2020р.                                                                                      31серпня 2020 року

                                                               

                       

Освітня програма

закладу дошкільної освіти (ясла-садок) «Зірочка» загального типу розвитку

Cвітлодарської міської ради Бахмутського району Донецької області

на 2020/2021 навчальний рік

   

Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»«Про забезпечення функціонування української мови як державної», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Концепції Нової української школи.

           Освітня діяльність в дошкільному навчальному закладі «Зірочка» у 2020/2021 навчальному році буде організована відповідно до Законів України «Про освіту», Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-VIII, «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 №580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки:  «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 16.03.2012 №1/9‑198), «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 28.05.2012 №1/9-413), «Про розроблення програм для дошкільної освіти» (від 28.02.2013 №1/9-152), «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» (18.09.2014 №1/9-473), «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (від 25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 №1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (від 19.04.2018 №1/9‑249), «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» (від 02.07.2019 № 1/9-419), «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році» ( від 10.06.2019 № 1/9-365), «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»  ( від12.10.2015 №1/9-487), «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н. р» (від 26.06.2019 № 1/9-409), «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 №1/11-1491),  постанови Головного державного санітарного лікаря України від 21.05.2020 р. №25 «Про затвердження тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням корона вірусної хвороби (COVID – 19)», На підставі листа Департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації 01-24/1041/0/160-20 від 28.05.2020р. , листа відділу освіти Бахмутської райдержадміністрації від 10.06.2020  №556 «Щодо безпеки праці під час адаптивного карантину», згідно Тимчасових рекомендацій МОЗ України «Щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням корона вірусної хвороби», затверджених постановами Головного державного санітарного лікаря України від 21.05.2020 №24 та №25 власного статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Мета освітньої програми: створення інтегрованої освіти, що реалізує право кожної дитини на якісну і доступну освіту, яка забезпечує організацію життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 1 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому періоді.

 - реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі, спрямовує діяльність на забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб; формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.

Основні завдання програми:

- 1. Забезпечити формування у дітей необхідних компетенцій, навичок самостійної та спільної діяльності, активної взаємодії у соціумі шляхом створення багатофункціонального, варіативного, доступного, безпечного предметно-просторового середовища, сприятливого  для гармонійного

розвитку особистості дошкільника як гаранту готовності до Нової української школи та реалізації індивідуальних творчих потреб кожної дитини.

– Сприяти розвитку у кожного педагога прагнення до самоосвіти, саморозвитку, підняття рівня педагогічної майстерності шляхом впровадження в педагогічну діяльність інноваційних технологій, досвідів роботи інших педагогів з метою вдосконалення організації освітнього процесу.

- Формувати вміння у дітей розуміння та раціонального користування природних ресурсів в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоровя людини.

– Продовжити удосконалювати систему педагогічної взаємодії дорослого з дитиною через інтерактивні педагогічні форми спрямовані на створення якісно нових, невідомих раніше духовних або матеріальних цінностей в напрямку культури та художньо-естетичного розвитку.

- Розвивати креативність дітей дошкільного віку в процесі художньо-естетичної образотворчої діяльності.

 - сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу

2.Формувати у дошкільників модель  поведінки, орієнтовану на сталий спосіб життя засобами проектної  діяльності.

3.Оптимізувати роботу з фізичного виховання, впроваджуючи інноваційні педагогічні та здоровʼязбережувальні технології , профілактичні оздоровчі вправи та прийоми валеологічної освіти дошкільнят.

Педагоги ЗДО забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України

Обов’язковий мінімум передбачає:

- компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

- надання пріоритету художньо-естетичному розвитку особистості, формування у дітей узгоджувати особисті інтереси з колективними;

- формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;

- забезпечення індивідуального особистісного розвитку.

Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми для 1 класу початкової школи.

Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.

створення належних умов для функціонування освітнього закладу, який забезпечує розвиток, виховання і навчання дитини, реалізацію інтелектуальних, культурних, творчих можливостей дошкільників;

- удосконалення освітнього процесу за пріоритетним напрямом роботи.

- підвищення ефективності фізкультурно-оздоровчої роботи;

- забезпечення безпечних умов навчання і виховання дошкільників;

- здійснення особистісно-орієнтованого підходу у становленні цілісної особистості дошкільника шляхом використання освітніх технологій та методик;

- удосконалення професійної компетентності педагогів як в умовах дошкільного закладу, так і в системі підвищення кваліфікації;

- підвищення якості, доступності та ефективності освітнього процесу завдяки використання в освітньому процесі ІКТ;

- оптимізація роботи з батьківською громадськістю;

- модернізація матеріально-технічної бази дошкільного закладу.

 

Структура програми –інформаційні відомості; основні освітні завдання; загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти; перелік, зміст і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх вивчення; форми організації освітнього процесу; опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти; інші освітні компоненти (за рішенням закладу дошкільної освіти)., визначення освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, визначення загального обсягу навантаження на кожний вік дитини: ранній вік (третій рік життя), молодший вік (четвертий рік життя), середній вік (п’ятий рік життя), старший дошкільний вік (шостий рік життя). Кожна освітня лінія програми завершується показниками компетентності.

 

Перспективи виконання програми:сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини перших 6(7) років життя, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі. Визначені Базовим компонентом дошкільної освіти вимоги до обсягу необхідної інформації, життєво важливих умінь і навичок, системи ціннісних ставлень до світу та самої себе відображені у програмі є обов’язковими для виконання всіма учасниками освітнього процесу.

.

                  Розділ ІІ

    Загальний обсяг навантаження та очікувані

результати навчання здобувачів освіти

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) «Зірочка» здійснює освітньо-виховний процес у 2020/2021 навчальному році за такими пріоритетними напрямами:

- художньо-естетичним,

- фізкультурно-оздоровчим.

Навчальний рік у закладі починається 01 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 01 червня по 31 серпня. Загальна тривалість канікул, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, складає 108 днів:

літні – 66 календарних днів з 1 червня по 31 серпня,

осінні – 5 календарних днів з 28 жовтня по 03 листопада,

зимові – 23 календарних дні з 21 грудня  по 12 січня,

 додаткові канікули - 7 календарних днів з 13січня по 19 січня,

весняні – 7 календарних днів з 23 березня по 29 березня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.    

У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний навчальний тиждень. Заклад працює з 7.00 до 17.30.

Враховуючи підсумки освітньої діяльності за минулий навчальний рік педагогічний колектив закладу дошкільної освіти продовжує спрямовувати свою діяльність у наступному році на вирішення методичної теми: «Забезпечення якісної освіти дошкільників шляхом ефективного педагогічного впливу на розвиток компетентної особистості дитини в умовах нової української школи».

У закладі дошкільної освіти (ясла-садок)  «Зірочка» функціонує 3 групи:

1 – група дітей раннього віку (від 1 до 3 років),

2 – дошкільного віку

         Заклад  реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей мікрорайону: групи повного дня, короткотривалого перебування, соціально-педагогічного патронату, забезпечує роботу консультаційного центру.

      У освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

     Зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти забезпечується через освітню програму для дітей від двох до семи років «Дитина», рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист МОН України від 09.11.2015 № 1/11–16163) та освітню програму «Впевнений старт» для дітей середнього дошкільного віку (лист МОН України  № 22.1/12-Г-210 від 16.04.2019), старшого дошкільного віку (лист МОН України від 01.08.2017 № 1/11-7684). / [Н.В.Гавриш, Т.В.Панасюк, Т.О.Піроженко, О.С.Рогозянський, О.Ю.Хартман, А.С.Шевчук].

Мова навчання та виховання дітей українська.

Очікувані результати:

Для вихованців і батьків:

– кожному вихованцюбудуть створені умови для повноцінного особистісного росту;

– міцний стан здоров’я дітей буде сприяти підвищенню якості їх освіти;

– забезпечення індивідуального психолого-педагогічного супроводу кожної дитини;

– кожна сім’я отримує консультативну допомогу у вихованні і розвитку дітей, право участі і контролю освітньої діяльності ДНЗ;

– якість сформованості ключових компетенцій буде сприяти успішному навчанню дитини в школі;

– система додаткової освіти доступна і якісна.

Для педагогів:

- кожному педагогу буде надана можливість для підвищення професійної майстерності;

- кваліфікація педагогів дозволить забезпечити сформованість ключових компетенцій дошкільника;

- буде подальший розвиток умов для успішного освоєння педагогічних технологій;

- підтримка інноваційної діяльності.

 

  Розділ ІІІ

 Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній,

 логічна послідовність їх вивчення

 Види діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями: «Ознайомлення із соціумом», «Ознайомлення з природним довкіллям», «Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо), «Сенсорний розвиток», «Логіко-математичний розвиток», «Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування», «Здоров’я та фізичний розвиток». Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Базовий компонент дошкільної освіти затверджено наказом МОНМСУ № 615 від 22.05.2012 "Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)”

Інваріантна складова
освітні лінії:

"Особистість дитини”

"Дитина в соціумі”

"Дитина в природному довкіллі”

"Дитина в світі культури"

"Гра дитини”

"Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”

"Мовлення дитини”

Варіативна складова

"Комп'ютерна грамота”

"Іноземна мова”

"Хореографія”

"Шахи”

Засади нового Базового компонента

Визнання самоцінності дошкільного дитинства, його особливої ролі в розвитку особистості;

Збереження дитячої субкультури;

Створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;

Пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення у порівнянні з підготовкою до майбутнього етапу життя;

Повага до дитини, врахування індивідуального особистого досвіду дошкільника;

Компетентнісний підхід до розвитку особистості , збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованість бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;

Надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості , формування уміння узгоджувати особисті інтереси з колективними;

Формування цілісної картини світу, основ світогляду

Освітня лінія "Особистість дитини” передбачає:

Формування позитивного образу "Я”, створення бази особистісної культури дитини,її активної життєдіяльності;

Виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь,культурно-гігієнічних,оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності

Освітня лінія "Дитина в соціумі” передбачає:

Формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись в світі людських взаємин, готовності співпереживати і співчувати іншим

Зміст освітньої лінії "Дитина в природному довкіллі” :

Містить доступні дитині уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля

Зміст освітньої лінії "Дитина в світі культури”:

Формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок , самостійності , культури та безпеки праці

Зміст освітньої лінії "Гра дитини”:

Розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності , ініціативності, організованості і ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому

Зміст освітньої лінії "Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”:

Передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень , еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об'єктів довколишнього світу;

Спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях

Зміст освітньої лінії "Мовлення дитини”

Засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях

Розклад занять на тиждень в ЗДО «Зірочка»

на 2020/2021 навчальний рік

(за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «ДИТИНА»)


Вікова група

Група дітей раннього віку

Середня група

Старша група

ПОНЕДІЛОК

І ПОЛОВИНА ДНЯ

1. Здоровʼя та фізичний розвиток

9-15 9-35

1. Здоров'я та фізичний розвиток.

9.15- 9-35

1.Ознайомлення з природним довкіллям.

9.20-

9-40

2.Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

9-40

10-00

. Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

9-40 -10-00

2. Художньо-продуктивна діяльність (малювання)

9.45-

10-05

ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ

-

-

-

-

3. Здоровʼя та фізичний розвиток

16.00-16.20

ВІВТОРОК

І ПОЛОВИНА ДНЯ

1. Ознайомлення із соціумом

9-20

9-40

1Ознайомлення з природним довкіллям. 

9.15 9-35

1. Ознайомлення із соціумом

9-20

9-40

2.Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.

9-40 10-00

2.Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування.

9-40 -10-00

2. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (зв’язне мовлення)

9-45

 10-05

-

-

-

-

-

-

ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ

3. Художньо-продуктивна діяльність (музична)

15-40

16-00

3.. Художньо-продуктивна діяльність (музична)

16-00

16-20

3. Художньо-продуктивна діяльність (музична)

16-20

16-40

СЕРЕДА

І ПОЛОВИНА ДНЯ

1. Здоровя та фізичний розвиток

9-00 9-10

1. Логіко математичній розвиток.

9.15- 9-35

1. Логіко-математичний розаиток

9-20

 9-40

2. Логіко-математичний розвиток

9.20- 9.30

2. Художньо-продуктивна діяльність (аплікація/ ліплення)

9-40

10-00

2. Художньо-продуктивна діяльність (аплікація/   ліплення)

9-45

10-05

ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ

-

-

-

-

3. Здоровʼя та фізичний розвиток

16.00-16.20

ЧЕТВЕР

І ПОЛОВИНА ДНЯ

1.Ознайомлення з природним довкіллям.

9.20- 9.40

1..  Ознайомлення із соціумом.

9.15- 9.35

1 Розвиток мовлення і   культура мовленнєвого спілкування (навчаємось елементів грамоти )

9-20

9-40

2. Розвиток мовлення і культури мовленнєвого спілкування

9.40- 10-00

2. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування

9-40

10-00

2.Логіко-математичний розвиток  (конструювання)

9-45

10-05

-

-

 

 

-

-

ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ

3. Художньо-продуктивна діяльність (музична).

15-40 16-00

3. Здоровʼя та фізичний розвиток

16-00

16-20

3. Художньо-продуктивна діяльність (музична)

16.00-16.20

П’ЯТНИЦЯ

І ПОЛОВИНА ДНЯ

1. Розвиток мовлення і культураи мовленнєвого спілкування

9-20 9-40

1. Художньо-продуктивна діяльність (музична)

9.15

- 9-35

1. Ознайомлення з соціумом

9.20

9.40

2. Художньо-продуктивна діяльність (аплікація/ ліплення)

9.4510-05

2. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (художня література)

9-40

10-00

2. Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування (художня   літеретура)

9.45

10-05

-

-

-

-

-

 

ІІ ПОЛОВИНА ДНЯ

-

-

-

-

3. Художньо-продуктивна діяльність (художня проця)

16-00

16-20

 


Примітки:

Художня література. 1 заняття на тиждень проводиться:

у середніх та старших групах, як окреме заняття за рахунок кількості занять освітньої  лінії  «Художньо-продуктивна діяльність».

Форми організації освітнього процесу

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій ― провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 2-го року життя. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

     - у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

     - у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

     - у середній групі –20 хвилин;

     - у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10  хвилин.

                                                         Розділ ІУ

 Форми організації освітнього процесу

 

У освітньому процесі використовуються такі форми організації діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня,:

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2020/2021 навчальному році розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України (http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/norm-baza.html).

Зміст освітньої програми передбачає:

формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;

виховання елементів природо доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;

утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;

розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.

Реалізацію змісту освітньої програми здійснює команда педагогів: вихователі, інструктор з фізичної культури, медична сестра.

У закладі впроваджується інноваційна освітня діяльність:

- методика сенсорного виховання за М.Монтессорі;

- методика «Розвивальне читання» Л.Шелестової;

- педагогічна технологія розвитку комунікативних здібностей дітей засобами театральної діяльності;

- вивчаються досвіди роботи вихователів.

За дидактичними цілями у всіх вікових групах організовуються такі

види занять:

– заняття із засвоєння дітьми нових знань;

– заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;

– контрольні заняття.

За специфікою поєднання змісту та форм роботи в межах заняття

проводяться такі заняття:

– інтегровані;

– комплексні.

Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм

навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на

дітей.

Освітня діяльність у групах планується як у I-й, так і у II-й половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. У другій половині дня можуть плануватися заняття з художньо-продуктивної та діяльності та фізичного розвитку. Весь освітній процес організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.

У ЗДО планування освітнього процесу здійснюється за режимними моментами та блочно-тематичним принципом, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.

Блочно-тематичне планування освітнього процесу є одним із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції й сприяє кращому засвоєнню знань, умінь і практичних навичок дошкільників з відповідної теми, яка пропонується для вивчення і закріплення протягом одного-двох тижнів. Інтеграція – це шлях і спосіб формування у дітей цілісної картини світу. Тип заняття обирає та уточнює педагог (вихователь, музичний керівник, інструктор з фізкультури, вчитель-логопед та ін. ) самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.

Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Окрім занять, проводяться інші форми спеціально організованої освітньої діяльності:

– ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.);

– спостереження;

– пошуково-дослідницька діяльність;

– екскурсії;

– театралізована діяльність;

– трудова діяльність;

– тощо.

Крім спеціально організованої освітньої діяльності, передбачається самостійна діяльність дітей: ігрова, художня, фізична.

За окремим планом педагоги здійснюють індивідуальну роботу з дітьми.

Фізичне виховання дітей передбачає проведення:

– ранкової гімнастики;

– гімнастики пробудження;

– занять фізичною культурою;

– рухливих ігор та ігор спортивного характеру;

– загартування;

– фізкультурних хвилинок під час занять;

– фізкультурних пауз між заняттями;

– фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний

перехід);

– оздоровчих заходів.

Очікувані результати навчання здобувачів освіти:

Очікуваними результатами освітнього процесу є набуття компетентностей, що визначені за усіма освітніми лініями Базового компонента та комплексними і парціальними програмами, за якими здійснюється освітній процес.

Набуття різних видів компетентностей дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку); руховій; природничій; предметній; образотворчій; музичній; театральній; літературній; сенсорно-пізнавальній; мовленнєвій; трудовій і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. На кінець навчального року формується модель випускника кожної групи.

За окремим планом у закладі організовується оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:

– ранкова гімнастика та гімнастика пробудження;

– дозований біг, ходьба по траві, піску, по «доріжці здоров’я»,

обливання ніг прохолодною водою;

– рухливі та спортивні ігри;

– процедури прийняття сонячних та повітряних ванн;

– екскурсії, цільові прогулянки;

– продуктивні види діяльності;

– ігри з водою, піском;

– конструкторські та творчі ігри;

– пошуково-дослідницька діяльність;

– організація трудової діяльності;

– літературні розваги, конкурси малюнків;

– змагання, різноманітні конкурси, естафети.

 З метою забезпечення єдиних вимог і наступності сімейного і суспільного виховання, надання психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, підтримки різнобічного розвитку дітей, які виховуються в умовах сім'ї, ЗДО організовано роботу консультативного центру (пункту).

 Основні форми діяльності консультативного центру (пункту):

– організація лекторіїв, індивідуальних і групових консультацій для батьків або осіб, які їх замінюють;

– організація заочного консультування через листування, в телефонному режимі, через організацію роботи сайту закладу дошкільної освіти.

Консультативний центр (пункт) здійснює консультативну допомогу

батькам або особам, які їх замінюють, із питань:

– соціалізації дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах

сім’ї;

– вікових, психофізіологічних особливості дітей;

– психологічної готовності до навчання у школі;

– профілактики відхилень у фізичному, психічному і соціальному

розвитку дітей дошкільного віку, які виховуються в умовах сім’ї;

– організації ігрової діяльності;

– організації харчування дітей вдома;

– створення умов для за загартування і оздоровлення;

– соціального захисту дітей із різних категорій сімей.

 Робота з батьками або особами, які їх замінюють і дітьми (віком від 3 до 5 років) проводиться підгрупами та індивідуально за річним планом роботи.

Розділ V. Інструменти проведення моніторингу освітнього процесу

Моніторинг рівня сформованості компетенцій дітей:

- ранній вік – картки нервово-психічного розвитку;

- молодший та середній дошкільний вік (використовуючи матеріали методичного посібника «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти»);

- старший дошкільний вік за допомогою кваліметричної моделі.

 

Рівень сформованості компетентностей різних вікових груп з’ясовується у процесі здійснення моніторингу рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми раннього та дошкільного віку, отримання антропометричних даних та встановлення рівня нервово-психічного розвитку дітей раннього віку в процесі спостереження за життєдіяльністю дітей.

Для здійснення моніторингу якості освітнього процесу можна використовувати методичні рекомендації «Моніторинг якості дошкільної освіти» ( КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», 2013 р.). Інструментарієм здійснення моніторингу можуть бути: карти спостереження, кваліметричні моделі, що використовуються в межах регіональних моніторингових дослідженнях та кваліметрична модель 17 Єльникової Г.В. (лист МОНУ від 06.11.2015 № 1/9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»). За результатами здійснення моніторингових процедур педагоги планують корекційну діяльність з дітьми раннього та дошкільного віку, а також індивідуальну роботу.

ЗДО здійснює планування методичної роботи також з урахуванням цих результатів.                     

Проект робочого навчального плану

закладу дошкільної  освіти (ясла-садок) «Зірочка»

Луганської селищної ради Бахмутського району Донецької області на 2020/2025 навчальний рік

В освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

Інваріантна складова

Програми

Автор

Ким, коли затверджені

Комплексні

Програма розвитку дитини дошкільного віку «Дитина»

Г.В.Бєлєнька, О.Л.Богініч, Н.І.Богданець-Білоскаленко та ін.,

Міністерством освіти і науки, України листом від 09. 11.2015 року №1/11-16163

Освітня програма «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку.

Н.В.Гавриш,

Т.В.Панасюк,

Т.О.Піроженко, О.С.Рогозянський,

О.Ю.Хартман, А.С.Шевчук

За заг. наук. ред. Т.О.Піроженко.

Міністерством освіти і науки, України листом від 01.08..2017 року №1/11-7684

Парціальні освітні програми

«Казкова фізкультура», програма з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку

Єфименко М.М.

Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО

від 11.06.2014 №14.1/12-Г-869)

«Україна - моя Батьківщина» програма національно-патріотичного виховання дітей дошкільного віку

Каплуновська О.М.

Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 25.03.2016  

№2.1/12-Г-85)

«Дитина у світі дорожнього руху» програма з формування основ безпечної поведінки дітей дошкільного віку під час дорожнього руху

Тимовський О.

Репік І.

 

 

 

 

Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 25.12.2014

№14.1/12-Г-1856)

Дошкільнятам-освіта для сталого розвитку

Парціальна програма для закладів дошкільної освіти

Комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІІТЗО від 12.02.2019 №141/12-Г-255

Варіантна складова (по гурткам)

Програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шахи «Мудрі шахи»

 

Семизорова В.В.

Романюк О.В.

Дульська Г.П.

Комісією з дошкільної педагогіки та психології науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти і науки України лист

від 05.05.2015  №14.1/12-Г-262

Програма та методичні рекомендації з навчання дітей старшого дошкільного віку гри в шашки «Цікаві шашки»

 

Семизорова В.В.

Романюк О.В.

Дульська Г.П.

Комісією з дошкільної педагогіки та психології науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти і науки України лист

від 05.05.2015  №14.1/12-Г-261

Програма оздоровчо-освітньої роботи з дітьми старшого дошкільного віку  «Веселкова музикотерапія»

Малашевська Ірина,

Демидова Світлана

Комісією з дошкільної педагогіки та психології науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти і науки України лист

від 25. 02.2015  №14.1/12-Г-54

Програма хореографічної діяльності дітей від 3 до 7 років «Дитяча хореографія»

Шевчук А.С.

Комісією з дошкільної педагогіки та психології науково-методичною радою з питань освіти Міністерства освіти і науки України лист

від 05.05.2015 №141 12-Г-255

 

 

Розділ V. Інструменти забезпечення якості освіти

 

  Дошкільний заклад повністю укомплектований педагогічними кадрами. Освітній процес забезпечують 4 педагога: 1 – директор, , 1 – інструктор з фізичної культури, медичного персоналу – 1 працівник. Згідно штатного розпису працює 12 працівників обслуговуючого персоналу.


Освітній рівень педагогів

педагоги

Вища освіта

Середня спеціальна

Навчаються

директор

1

-

-

вихователі

-

4

1


В закладі дошкільної освіти були створені умови для вдосконалення знань, професійного спілкування, самореалізації, стимулювання творчого зростання потенціалу педагогів, опанування прогресивних педагогічних технологій та забезпечення можливостей власного  розвитку і творчості. Науково-методичне зростання кваліфікації кожного педагога забезпечували:

 - педагогічні ради, консультації, практичного психолога, методиста районної методичної служби та інші методичні заходи;

        -  участь педагогів у районних методичних заходах;

-   творчі зустрічі з вчителями Луганської ЗОШ;

-   засідання педагогічної вітальні для вихователів та батьків дітей;

        -  самоосвіта педагогів.

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності:

- музично-спортивна зала;

- мультимедійне обладнання (облаштоване в музично-спортивній залі);

- 1 комп’ютер;

- 2 принтера;

- 2 ноутбука

Предметно-просторове середовище закладу сучасне, розвивальне, як в кожній віковій групі так і в ЗДО в цілому. До поповнення ігрових осередків залучаються і батьки вихованців шляхом участі в акціях по виготовленню різних дидактичних матеріалів та іграшок власними руками. Проте, матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності закладу перебуває на середньому рівні (70%), враховуючи необхідність забезпечення іграшками та навчально-ігровими посібниками відповідно Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти, наказ МОН України від 19.12.2017р. № 1633.

 

 Розділ VІ. Основні показники реалізації освітньої діяльності

Основні показники, що характеризують найістотніші сторони розвитку дитини напередодні вступу до школи:

- сформовані основні фізичні якості, рухові уміння, культурно-гігієнічні, оздоровчі навички та навички безпеки життєдіяльності;

- сформований позитивний образ «Я», створена база особистісної культури дитини;

- сформовані базові якості особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення, самооцінка;

- сформовані навички соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим;

- сформований інтерес та вміння розуміти інших, бажання долучатися до спільної діяльності з однолітками та дорослими, вміння оцінювати власні можливості, поважати бажання та інтереси інших людей, узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства;

- сформовані уявлення про природу планети Земля та Всесвіт;

- розвинута емоційно-ціннісна відповідальність екологічного ставленнядоприродного довкілля, сформовані навички дотримання правил природокористування;

- сформована готовність включатись у практичну діяльність, що пов’язана з природою;

- сформоване почуття краси в її різних проявах, ціннісне ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва;

- розвинуті творчі здібності;

- сформовані елементарні трудові, технологічні та художньо-продуктивні навички, самостійність, культура та безпека праці;

- сформовані навички культури споживання;

- розвинуті творчі здібності, самостійність, ініціативність, організованість в ігровій діяльності та сформований стійкий інтерес до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому;

- сформоване вміння будувати дружні, партнерські стосунки та ігрові об’єднання за інтересами;

- сформовані доступні уявлення, еталони, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів навколишнього світу;

- сформована здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності, володіти способами пізнання дійсності;

- розвинуте наочно-дієве, наочно-образне, словесно-логічне мислення;

- сформований інтерес до пошуково-дослідницької діяльності;

- сформовані елементарні математичні уявлення, цілісна картина світу;

- сформована компетентна поведінка в різних життєвих ситуаціях;

- сформована культура мовлення та спілкування;

- засвоєні навички володіння елементарними правилами користування мовою у різних життєвих ситуаціях;

- сформовані загально-навчальні уміння: розуміє мету діяльності, планує і виконує необхідні дії, контролює та оцінює свої результати;

- сформовані організаційні вміння: уміє організовувати робоче місце, орієнтується в часі, виконує вказівки педагога, доводить роботу до кінця, вміє працювати з посібниками;

- спостерігається прагнення до утвердження у новій соціальній ролі – школяра.

                                                                                      

Розділ VІІ

 Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти

 

 Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до статті 41 Закону України «Про освіту». Вона може включати:

– оприлюднені критерії, правила та процедури оцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів у закладі освіти;

– політики та процедури забезпечення якості освіти;

– систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

– забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;

– створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

– інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.

Згідно зі статтею 20 Закону України «Про дошкільну освіту» педагогічна рада закладу дошкільної освіти формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності.

Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Державної служби якості освіти України з урахуванням: цілей та пріоритетів розвитку закладу дошкільної освіти; типу закладу, місцезнаходження, умов діяльності.

До розбудови внутрішньої системи якості освіти залучаються усі учасники освітнього процесу.

 

Рекомендації щодо створення внутрішньої системи

забезпечення якості освіти

 

Мета внутрішньої системи забезпечення якості освіти: постійне та послідовне підвищенні якості освіти на основі відстеження динаміки показників освітньої діяльності та освітніх процесів у ЗДО.

Завдання внутрішньої системи забезпечення якості освіти:

1.Визначення пріоритетних напрямів та показників для оцінювання освітньої діяльності, управлінських процесів у ЗДО.

2.Здійснення вимірювання показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО та оцінка їх динаміки.

3.Визначення шляхів підвищення якості освіти за результатами оцінювання показників освітньої діяльності та освітніх процесів.

4.Надання допомоги учасникам освітнього процесу щодо підвищення якості освіти.

 

Напрями, показники, методу збори інформації для оцінювання

якості освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО

 

 Напрями, показники для оцінювання освітніх і управлінських процесів у ЗДО доцільно визначати за результатами аналізу діяльності закладу освіти за минулий навчальний рік та анкетування педагогічних працівників, батьків вихованців щодо якості провадження освітньої діяльності в ЗДО.

Методами збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО можуть бути: вивчення документації, спостереження, опитування (анкетування, інтерв’ювання) усіх учасників освітнього процесу (педагогічних працівників, дітей, батьків вихованців) та спостереження за дітьми в різних видах діяльності. А також медико-педагогічний контроль за фізичним розвитком та станом здоров’я дітей на заняттях з фізкультури (система медичних і педагогічних спостережень, аналіз ефективності використання засобів і методів фізичного виховання). Зміни та доповнення до напрямів, показників, методів збору інформації для оцінювання якості освітньої діяльності й управлінських процесів у ЗДО схвалюються відповідним рішенням педагогічної ради та затверджуються наказом керівника закладу.

 

Основні політики забезпечення якості освітньої діяльності та

та якості освіти в ЗДО

Основними політиками забезпечення якості освітньої діяльності та якості освіти в ЗДО є:

- забезпечення публічної інформації про діяльність закладу освіти (ст. 30 Закону України «Про освіту»);

- дотримання принципів академічної доброчесності у діяльності педагогічних працівників (ст. 42 Закону України «Про освіту»);

- запобігання та протидія булінгу (цькуванню);

- створення умов щодо професійного зростання педагогічних працівників (постанова Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 800 «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (зі змінами).

Основні процедури вивчення якості освітньої діяльності в ЗДО

Основними процедурами вивчення якості освітньої діяльності в ЗДО визначено:

- відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти;

- внутрішній моніторинг якості освіти;

- самооцінювання освітньої діяльності.

Відстеження рівня розвитку дітей старшого дошкільного віку здійснюється відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. У якості інструментарію можна використати регіональні картами спостереження або кваліметричну модель Єльникової Г.В. (лист МОНУ від 06.11.2015 № 1/9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»).

Для забезпечення об’єктивності та достовірності даних важливо дотримуватись принципів академічної доброчесності, утому числі справедливого оцінювання.

Внутрішній моніторинг якості освіти здійснюється відповідно до статті 48 Закону України «Про освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти». Для проведення внутрішнього моніторингу розробляється відповідна програма.

Самооцінювання освітньої діяльності включає :

- самооцінку показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО;

- оцінювання педагогічними працівниками своєї діяльності.

 

Очікувані результати щодо реалізації системи внутрішнього забезпечення якості освіти

1. Отримання об’єктивних даних про якість освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО.

2. Підвищення якості освіти в ЗДО на основі прийняття ефективних управлінських рішень.

3. Створення атмосфери довіри до ЗДО серед педагогічних працівників та батьків вихованців.



Освітній процес

Нормативно-правова база 2020/2021 НАВЧАЛЬНИЙ РІК




1. Організаційні питання

Закон України «Про освіту»

Лист МОН від 30.07.2020 №1/9-411 "Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році" Завантажити

Лист МОН від 26.05.2020 №1/9-269 "Щодо відновлення діяльності закладів дошкільної освіти" Завантажити

Постанова МОЗ від 21.05.2020 №25 "Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)" Завантажити

Лист МОН від 23.04.2020 №1/9-219 "Щодо організації роботи закладів дошкільної освіти під час карантину" Завантажити

Постанова КМУ від 03.03.2020 №180 "Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження освітньої діяльностіЗавантажити

Лист МОН від 12.12.2019 №1/9-766 "Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками" Завантажити

Лист МОН від 12.12.2019 №1/9-765 "Щодо організації медико-педагогічного контролю на заняттях з фізкультури в закладах дошкільної освіти" Завантажити

Лист МОН від 09.12.2019 №1/9-750 "Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти" Завантажити

Постанова КМУ від 10.07.2019 №822 "Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки" Завантажити

Постанова КМУ від 10.07.2019 №694 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. № 346Завантажити

Лист МОН від 02.07.2019 №1/9-419 "Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році" Завантажити

Постанова КМУ від 10.04.2019 №530 "Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти" Завантажити

Лист МОН від 10.04.2019 №1/9-235 "Щодо порядку зарахування дітей до інклюзивних та спеціальних груп ЗДО" Завантажити

Лист МОН від 14.02.2019 №1/11-1491 "Щодо організації роботи та дотримання вимог з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти" Завантажити

Постанова КМУ від 10.01.2019 №11 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності у сфері дошкільної освіти та визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю) Державною службою якості освіти" Завантажити

Лист МОН від від 13.11.18 р. № 1/9-691  "Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти" Завантажити

Лист МОН від 11.09.2018 №1/9-549 "Щодо пропозицій про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 6 грудня 2017 р. №871-р" Завантажити

Лист МОН від 20.08.2018 №1/9-501 "Про Перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання в закладах дошкільної освіти у 2018/2019 навчальному році" Завантажити

Лист МОН від 15.06.2018 №1/9-392 "Щодо відрахування вихованців закладів дошкільної освіти" Завантажити

Лист МОН від 13.06.2018 №1/9-386 "Щодо особливостей організації діяльності закладів дошкільної освіти в 2018/2019 навчальному році" Завантажити

Лист МОН від 13.06.2018 №1/9-384 "Щодо виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 06.12.2017 № 871-р" Завантажити

Наказ МОН від 08.06.2018 р. № 609 "Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти" Завантажити

Лист МОН від 19.04.2018 № 1/9-249 "Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти" Завантажити

Наказ МОН від 16.04 2018 № 372 "Про затвердження Примірного положення про методичний кабінет закладу дошкільної освіти" Завантажити

Наказ МОН від 01.08 2018 № 841 "Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів" Завантажити

Лист МОН від 12.01.2018 № 1/9-26 "Щодо необхідності реєстрації харчоблоків  закладів освіти як операторів ринку харчових продуктів" Завантажити

Наказ МОН від 19.12.2017 № 1633 "Про затвердження Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти" Завантажити

Лист МОН від 11.10.2017 № 1/9-546 "Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців" Завантажити 

Наказ МОН від 31.08.2017 № 1239 "Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 12 грудня 2013 року № 1751" Завантажити

Лист МОН від 13.06.2017 №1/9-322 "Щодо організації освітньої роботи в дошкільних навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році" Завантажити

Лист МОН від 20.10.2016 № 1/9-561 "Щодо організації роботи дошкільних навчальних закладів по ознайомленню дітей із народними традиціями, святами та обрядами" Завантажити

Лист МОН від 02.09.2016 № 456 "Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах" Завантажити

Лист МОН від 02.09.2016 № 454 "Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах" Завантажити 

Лист МОН від 25.07.2016 № 1/9-396 "Про організацію навчально-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах" Завантажити

Лист МОН від 05.07.2016 № 2/4-14-1245-16 "Щодо змін до Типових штатних нормативів дошкільних начальних закладів" Завантажити

Наказ Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234 "Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів" Завантажити

            Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти (Лист МОН № 1/9-348 від 25.06.20 рок)

Постанови

КМУ:

Головного санітарного лікаря:

Листи МОН:

2. Підвищення кваліфікації

Постанова КМУ «Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» від 21.08.2019 № 800

Лист МОН «Щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти» від 04.03.2020 № 1/9-141

3. Освітній процес

Накази МОН:

Листи МОН:

5. Психологічна служба

Лист МОН «Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України» від 24.07.2019 № 1/9-477

8. Безпека життєдіяльності

Накази МОН:


Організація освітнього процесу в ЗДО «Зірочка» в 2019-2020 році спрямована на реалізацію основних завдань закладу освіти та здійснюється відповідно до:

Закон України «Про освіту»
Закон України «Про дошкільну освіту»
Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»
Базовий компонент дошкільної освіти (нова редакція)
Постанова Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 305 «Про затвердження Положення про дошкільний навчальний заклад» (зі змінами)
Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 № 446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності»
Наказ МОНУ від 19.12.2017 № 1633 "Про затвердження Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання для закладів дошкільної освіти"
Примірний перелік
Листів Міністерства освіти і науки України:
від 03.07.2009 № 1/9-455 «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах»

від 22.07.2020 № 1/9-394  “Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у  2020/2021 навчальному році»

Додаток до листа МОН України від 30.07.2020 № 1/9-411 т • ••• Інструктивно-методичні рекомендації «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році»
від 11.10.2017 № 1/9-546 "Методичні рекомендації щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців"
від 02.09.2016 № 1/9-456 «Щодо організації фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільних навчальних закладах»
від 02.09.2016 № 1/9-454 «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах»
від 25.05.2016 № 2/4-14-926-16 «Щодо Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів»
від 06.11.2015 № 1/9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»
від 12.10.2015 № 1/9-487 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»
від 02.04.2014 № 1/9-187 «Щодо переліку документів, необхідних для зарахування дитини до дошкільного навчального закладу та електронної реєстрації»
лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 26.07.2010 № 1.4/18–3082 «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільних навчальних закладах»
Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234
Статут закладу

Зміст освітнього процесу в закладі визначається і реалізується відповідно до освітніх програм «Дитина» та "Впевнений старт". Запропонована орієнтовна модель перспективного планування дає можливість педагогам-дошкільникам реалізувати на практиці інтегрування різних видів діяльності, систематизувати знання, уміння, навички дітей.

Чітко визначена мета планування та методичні орієнтири допомагають поступово ефективно організувати діяльність дошкільників. Також вихователями даних груп дотримуються вимоги програми розвитку дітей від 2-х до 7-ми років «Дитина», яка націлює педагогів і батьків на особистісний розвиток дітей за основними напрямами та робить окремий акцент на ігровій діяльності.


У освітньому процесі закладу використовуються такі основні форми організації дітей: - спеціально організована навчальна діяльність(заняття); - ігри; - самостійна діяльність дітей(художня, мовленнєва, ігрова,трудова, дослідницька); - індивідуальна робота; - екскурсії; - спостереження; - походи.

Основною формою організованої навчальної діяльності дітей старшого дошкільного віку залишаються заняття з різних розділів програми (тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, домінантні та інші).


Тривалість спеціально організованої навчальної діяльності для дітей старшого дошкільного віку – від 25 до 35 хвилин (8 групових, усього 15 занять на тиждень).

Під час складання розкладу занять враховується їхнє домінуюче навантаження на дитину (психічне, фізичне, емоційне), передбачається раціональне чергування видів діяльності (розумова, рухова, практично-прикладна) на кожному з них та доцільне використання місць для проведення занять (зокрема, спортивної та музичної зали, ігрового, спортивного майданчиків).

Організована навчальна діяльність дітей у формі занять планується переважно на першу половину дня. Деякі заходи проводяться у другій половині дня. Це заняття з фізкультури, музичні заняття. Елементи навчальної діяльності включаються також до інших форм роботи з дітьми в повсякденні (ігри, самостійна діяльність, індивідуальна робота).

Організовуючи навчальну діяльність, вихователі старших груп систематично використовують завдання на ТРВЗ (теорію розв’язання винахідницьких завдань), експериментально-дослідницької діяльності, проблемно-пошукові ситуації та інші методи та прийоми, що позитивно зарекомендували себе в сучасній дидактиці. Поєднують вербальні, наочні і практичні методи, відводять належне місце продуктивним видам діяльності, в яких дошкільник здатен до самовираження і самореалізації (малювання, ліплення, конструювання, художня праця), а також мовленнєвій, руховій, музичній діяльності.

Вихователі старших груп широко впроваджують в практику методичні посібники з різних напрямків роботи з дошкільнятами, зокрема: « Виховуємо соціально компетентного дошкільника» (Головіна Т.І.), «Розвиток мовленнєвої компетентності старших дошкільників» (Очкур Н.М.), «Логіко-математична компетентність та її формування в дошкільному віці» (Очкур Н.М.) «Розвиток творчості старшого дошкільника в образотворчій діяльності» (Головіна Т.І.),


Разом з тим користуються матеріалами з рубрики «Базовий компонент», що друкуються в журналах «Практики управлінння дошкільним навчальним закладом», починаючи з 2008 року.

З огляду на те, що провідною в дошкільному віці є ігрова діяльність, гра широко використовується в навчально-виховному процесі ЗДО як самостійна форма роботи з дітьми та як ефективний засіб і метод розвитку, виховання і навчання в інших організаційних формах. Пріоритет надається творчим іграм (сюжетно-рольові, будівельно-конструктивні, ігри-драматизації та інсценівки, ігри з елементами праці та художньо- творчої діяльності) та ігри з правилами (дидактичні, інтелектуальні, рухливі, хороводні).

Упродовж всього дня організовуються різні види ігор з урахуванням їх ігрових інтересів, місця гри в режимі дня, місця проведення, змісту попередніх і наступних форм роботи, сезонних умов, ступеня фізичного та інтелектуального навантаження на дітей.

Самостійна діяльність дітей організується щодня в першій та другій половині дня. Протягом дня поєднуються різні за змістовою спрямованістю її види (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька…) та поступово залучаються до участі в них всі діти групи.

Індивідуальна робота з дітьми як самостійна організаційна форма проводиться з вихованцями у вільні години (під час ранкового прийому, прогулянок…) в приміщеннях і на свіжому повітрі. Вона організовується з метою активізації пасивних дітей, додаткових занять з окремими дітьми.


Директор закладу Долідзе Т.А. надає дієву допомогу вихователям на місцях, використовуючи різноманітні форми методичної роботи з педагогічними кадрами (семінари, семінари-практикуми, тренінги, ділові ігри, конкурси, виставки, консультації).

У спільному плані наступності в роботі ЗДО «Зірочка» та Луганської  ЗОШ на вересень планується ознайомлення вихователів старших груп з програмою початкової школи.

 


Підвищення професійного  рівня  педагогічних  працівників   

Одне з основних завдань сучасної системи дошкільної освіти – підвищення якості освітньо-виховної роботи, а саме створення умов для творчої самореалізації особистості кожної дитини залежить від педагогів. До роботи  дошкільних закладів пред’явлені  високі вимоги, адже зрозуміло, що рівень та характер досягнень дитини залежить від професійної компетентності вихователя, його вміння працювати над собою, постійно вдосконалюватися.

Освітній рівень педагогів

педагоги

Вища освіта

Середня спеціальна

Навчаються

директор

1

-

-

вихователі

-

4

1

 В закладі дошкільної освіти були створені умови для вдосконалення знань, професійного спілкування, самореалізації, стимулювання творчого зростання потенціалу педагогів, опанування прогресивних педагогічних технологій та забезпечення можливостей власного  розвитку і творчості. Науково-методичне зростання кваліфікації кожного педагога забезпечували:

 - педагогічні ради, консультації, практичного психолога, методиста районної методичної служби та інші методичні заходи;

        -  участь педагогів у районних методичних заходах;

-   творчі зустрічі з вчителями Луганської ЗОШ;

-   засідання педагогічної вітальні для вихователів та батьків дітей;

        -  самоосвіта педагогів.

 

 

Вид діяльності

Планова кільк. педагогів

Фактична

кільк.

педагогів

 

%

1.

Курси підвищення кваліфікації

1

1

100

2.

Атестація

1

1

100

3.

Самоосвіта

4

4

100

4.

Участь у роботі творчої групи

4

4

100

5.

Участь у підготовці та проведенні методичних заходів

4

4

100

 






                                          Організація  освітнього процесу

З метою реалізації Закону України «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти в Україні, положень Національної доктрини розвитку освіти упродовж 2019/2020 навчального року в дошкільному навчальному закладі виховний та освітній процес організовувався таким чином, щоб  забезпечити рівний  доступ до якісної освіти кожній дитині дошкільного віку.

Зміст освітнього процесу в закладі визначався Базовим компонентом дошкільної освіти, Освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років «Дитина».

За минулий навчальний рік педагоги докорінно змінили своє ставлення до організації предметно-розвивального середовища (групи «Малятко», «Розумники», «Чомусики»). Зміст розвивального середовища в дошкільному навчальному закладі задовольняє всі потреби щодо розвитку дитини та становлення її творчих здібностей. У всіх вікових групах предметно-ігрове середовище організується так, щоб кожна дитина мала можливість займатись улюбленою справою. Розміщення матеріалу згідно з осередками дозволяє дітям об'єднуватися в підгрупи за інтересами. Дошкільнята мають можливість реалізувати свої знання про оточуючий світ у різноманітних іграх, самостійно обираючи те, що їм для цього потрібне.

Одним з перспективних напрямків було визначено і використання музейної педагогіки у роботі з дошкільнятами. Крім національних куточків, в закладі функціонує  міні-музей «Музей речей старовинного вжитку». Дошкільнята відчувають свою причетність до міні-музею: вони беруть участь в обговоренні його тематики, приносять з дому експонати.  Міні-музей результат спілкування, спільної роботи вихователя, дітей та їх сімей.

         Упродовж навчального року було проведено одне  комплексне вивчення «Рівень сформованості компетенцій дітей за освітніми лініями БКДО та  Програми "Дитина" та два  тематичних вивчення  «Стан роботи ДНЗ щодо виховання мовленнєвої компетентності дошкільнят», «Стан організації роботи з фізичного виховання  в групі старшого дошкільного віку». Зміст та матеріали даних вивчень узагальнені в довідках із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення, а також, за необхідністю, визначенням коригувальних заходів. Результати вивчень були оголошені на нарадах, педагогічних радах закладу.


 






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу